Home > In Swedish, Presentation, Research > Nu vill jag prata – barns röster i barnkulturen!

Nu vill jag prata – barns röster i barnkulturen!

Centrum för Barnkulturforskning arrangerar nu ett tre dagars symposium på temat NU VILL JAG PRATA – barns röster i barnkulturen. Planen var att jag skulle vara med i ett panelsamtal om barns röster och barns delaktighet. Vilket jag också var, där jag inledde med lite reflektioner baserat på hur vi i forskningsprojektet UNGMODs inviterade elever i årskurs 7 att vara med en forskningskurs. Med målet att fördjupa deras reflektion kring sitt eget vardagsbruk av digitala medier.

Därutöver fick jag med kort varsel göra en kort inhopp, då en av de inbjudan talarna blivit sjuk. Under rubriken “Digital kultur – nya villkor för ungas röster” gjorde jag några kortare nedslag i forskningsprojektet the.GTO.project. Och hur unga konstruerar identitet i onlinemiljöer.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment