Home > In Swedish, Presentation, Reflections, Research > Meta-reflektioner

Meta-reflektioner

Stefan Pålsson, skolverket, har bloggen Omvärldsbloggen om IT i skolan. Idag har Stefan Pålsson publicerat en längre sammanfattning och kommentar på en föreläsning jag hade för SKL och DiU tidigare i veckan. Temat för mitt inlägg var skola, IKT och öppenhet.

Är fantastiskt roligt, och minst lika lärorikt, att ta del av någon annans blick. (Jaha, det var det här jag sa …!) Vilket också är en underbar illustration över den framskjutna plats den kreativa kompetensen har, i meningsskapandet. Självklart har Pålsson helt rätt i sin kommentar – detta var vad jag pratade om. (Huruvida jag skulle sammanfatta det på annat sätt är just inget annat än en annan sak.)

Tack Stefan, mycket värdefullt.

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

