Home > In Swedish, Reflections > “Skolan saknar tydlig vision” – Computer Sweden

“Skolan saknar tydlig vision” – Computer Sweden

Jag har fått möjligheten att uttala om mig om skolan i Computer Sweden (intressant att se sig själv tolkad från ett annat perspektiv!). “Skolan saknar tydlig vision” – Computer Sweden.

Jag vet att det finns många kompetenta lärare runtom i Sverige. Och spännande satsningar, utvecklingsprojekt, och en massa annat som kommer många svenska barn tillgodo. Hoppas jag inte trampar någon av er på tårna. Snarare är min förhoppning att fler svenska barn/elever skall få komma till en skola som är stimulerande, som är bejakande, som är uppmärksam. Något som tusentals och åter tusentals barn saknar idag.

  1. March 22, 2011 at 8:10 am

    Så himla rätt att du ger dig in i skoldebatten. Du har både kunskapen, bakgrunden och engagemanget. Håller med dig på alla punkter.

  2. Seth Norberg
    March 23, 2011 at 10:06 am

    Hej

    Jag hittar inte artikeln på CS.
    Går den att få tag på?
    Eller är det bara i pappersform?
    Mvh
    Seth Norberg

  3. patrikhernwall
    March 23, 2011 at 11:15 am
  4. Ulli Samuelsson
    March 29, 2011 at 12:03 pm

    Bra och tydligt debattinlägg!!!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

